תקשורת - בשר בקר טרי בכותרות
תקשורת - בשר בקר טרי בכותרות
עיתוני יום העצמאות החזירו אל מרכז הבמה את האטליז ואת החיפוש אחר נתח הבשר המושלם. על הקצבים להסתגל למצב החדש שבו בשר בקר טרי הפך להיות מוצר שמעניין את התקשורת, ולהקפיד שבעתיים על איכות ושירות
מוסף הכלכלה של "הארץ" שלח אל האטליזים בגוש דן, מכון למחקרים צרכניים שיבדוק מהו טיב בשר הבקר הנמכר בהם. "גלובס", במדורו "החמישייה הסודית", נוקב בשמם של חמישה איטליזים שבהם נמכר בשר בקר המבטיח מנגל משובח ביום העצמאות, "לאישה" מצייד את הציבור ב"חמישה עשר דברים שלא ידעתם על המנגל".
נראה שהמודעות בציבור ליתרונותיו של בשר בקר טרי גדלה והולכת, וזאת, אולי, לא מעט בזכותנו, הקצבים, העוסקים בשיווקו ובהפצת יתרונות הטעם והבריאות שלו. אולם חשוב לזכור, גם כשהעיתונות מרוממת מוצר מסוים, הנפילה יכולה להיות כואבת ומהדהדת. לכן יש להקפיד שבעתיים על האיכות והשירות.
נעשה טרי
"לא תמיד אנחנו מקבלים מהקצב את נתח הבשר שביקשנו", מסיק ה"ארץ", "בחלק מהמקרים, הבשר לא טרי, למרות שהוא מוצג ככזה, ויש גם מקרים שבהם הבשר אינו ראוי למאכל אדם. מהבדיקה עולה תמונת מצב בעייתית לגבי הבקיאות של הקצבים בבשר שאותו הם מוכרים... נראה כי הקצבים נוטים לעשות סלט במונחים כמו בשר טרי, בשר קפוא ובשר מיושן. כך למשל, קצב שנמצא אצלו בשר קפוא, שלגביו נטען כי הוא טרי, אמר בתגובה כי 'הבשר הוא קפוא שעבר יישון ונעשה טרי'".
מיושן מבשר קפוא
14 נתחי בשר נקנו במהלך הבדיקה של "הארץ". שמונה נתחים, שעליהם נאמר כי הם טריים, נמצאו מופשרים מבשר קפוא; שלושה נתחים נמצאו באיכות ירודה מאוד, אם כי מחירם היה נמוך בצורה משמעותית. היו חנויות שבהן התעקשו המוכרים כי המוצר שמכרו טרי, למרות שהתנוססה עליו מדבקה שהכריזה כי הבשר מיושן מבשר בקר קפוא. אך מה שחמור מכל היא העובדה שאין דרך ודאית לזהות בשר טרי, ולכן קל להטעות.
אחריות והגינות
ולסיכום: חשוב להסתגל למצב החדש, שבו בשר הבקר הפך להיות מוצר שמעניין את התקשורת ולנהוג באחריות ובהגינות כלפי הקונים. כך נוכל להעלות את קרנו של בשר הבקר הטרי ולתרום לענף כולו ולעסקים שלנו.
העתקת קישור