עיצוב - תאורה מחמיאה
עיצוב - תאורה מחמיאה
מאת: שירלי רטמינסקי, אדריכלית
משנה: ברגע שהתקנתם תאורה נכונה עשיתם למעשה את מרבית העבודה, השאר זה כבר עניין של אסתטיקה ונוחיות. עצות טובות לשיפור מראה הקצבייה גם בגיליון הבא



מה הקשר בין מראה החנות ובין הקנייה; האם יש קשר בין אסתטיקה למחיר ? בימים אלה כששוק חנויות המזון הפרטיות מצוי בתהליך של צמיחה והתפתחות, חנות מוצלחת נמדדת לא רק באיכות הסחורה שנמכרת בה, או המחיר, אלא, ולא פחות, במראה שלה.

וכשמדובר בחנויות בשר אין ספק שנקודת המוצא היא בעייתית. זאת ועוד, דרישותיהן של הרשויות והעיסוק בחומרים אורגניים מחייבים טיפול קפדני ורמת ניקיון גבוהה.
חוויית קנייה
`עיצוב הקצבייה` הוא שילוב של שלושה גורמים:

א. מרכיבי העיצוב: חומרי רצפה, תקרה, חיפויים, תאורה, ציוד, חומרי גמר נוספים ואביזרים נלווים
ב. תפקוד יעיל וטוב של החנות
ג. היענות לצורכי הלקוח כדי לאפשר לו `חווית קנייה`.

הפעם נעסוק באחד ממרכיבי העיצוב: תאורה.
בהתאם לצבע הרצוי
תאורה נכונה עושה למעשה את מרבית העבודה, השאר זה כבר עניין של אסתטיקה ונוחיות.

בשוק קיימים היום גופי תאורה שנקראים גופי `תאורה מחמיאה`. מדובר במנורות ורפלקטורים מיוחדים שמייצרים תהליך של הפרדה והדגשת צבעים בהתאם לצבע הרצוי ובהתאם לצורכי הלקוח.

במקרה של קצביות כדאי להשתמש בגופי תאורה שמתאימים לבשר ומדגישים את צבעו האדום. השימוש בהם נעשה לאחרונה נפוץ ברשתות השיווק בארץ ובמעדניות.

גופים כאלה מגיעים בכמה צורות, כך שאפשר לשלב אותם בכל סוגי התקרה כגופים שקועים, ספוטים או גופים תלויים.

ועוד דבר: היופי הגדול של גופי התאורה האלה הוא ההדגשה המדהימה שהם נותנים לסחורה שמוצגת במקרר, ולכן אל תתחרו בהם עם תאורה עזה מסביבם, את התאורה בשאר חלקי החנות פזרו בעדינות.
טיפ
אפשר להוסיף תאורה מחמיאה גם בתוך מקררי התצוגה.

בהצלחה.

שירלי רטמינסקי, אדריכלית, מתמחה בעיצוב סופרמרקטים וחנויות מזון גדולות. טל` 054-4844281
העתקת קישור