מחמאה מאירה
מחמאה מאירה

שירלי רטמינסקי, אדריכלית

 

מה הקשר בין מראה החנות ובין הקנייה; האם יש קשר בין אסתטיקה למחיר?

בימים אלה, כששוק חנויות המזון הפרטיות מצוי בתהליך של צמיחה והתפתחות, חנות מוצלחת נמדדת לא רק באיכות הסחורה שנמכרת בה, או המחיר, אלא, ולא פחות, במראה שלה. וכשמדובר בחנויות בשר אין ספק שנקודת המוצא היא בעייתית. זאת ועוד, דרישותיהן של הרשויות והעיסוק בחומרים אורגניים מחייבים טיפול קפדני ורמת ניקיון גבוהה.

 

חוויית קנייה

"עיצוב הקצבייה" הוא שילוב של שלושה גורמים:

א. מרכיבי העיצוב: חומרי רצפה, תקרה, חיפויים, תאורה, ציוד, חומרי גמר נוספים ואביזרים נלווים.

ב. תפקוד יעיל וטוב של החנות.

ג. היענות לצורכי הלקוח כדי לאפשר לו "חוויית קנייה".

הפעם נעסוק באחד ממרכיבי העיצוב: תאורה.

 

בהתאם לצבע הרצוי

תאורה נכונה עושה למעשה את מרבית העבודה, השאר זה כבר עניין של אסתטיקה ונוחות.

בשוק קיימים היום גופי תאורה בשם גופי "תאורה מחמיאה". מדובר במנורות וברפלקטורים מיוחדים שמחוללים תהליך של הפרדה והדגשת צבעים בהתאם לצבע הרצוי ובהתאם לצורכי הלקוח.

במקרה של קצביות כדאי להשתמש בגופי תאורה שמתאימים לבשר ומדגישים את צבעו האדום. השימוש בהם נעשה לאחרונה נפוץ בארץ ברשתות השיווק ובמעדניות.

גופי תאורה מחמיאה מגיעים בכמה צורות, ואפשר לשלב אותם בכל סוגי התקרה כגופים שקועים, ספוטים או כגופים תלויים.

ועוד דבר: היופי הגדול של גופי התאורה האלה הוא ההדגשה המדהימה שהם נותנים לסחורה שמוצגת במקרר, ולכן אל תתחרו בהם עם תאורה עזה מסביבם, את התאורה בשאר חלקי החנות פזרו בעדינות.

בהצלחה.

 

* שירלי רטמינסקי, אדריכלית, מתמחה בעיצוב מרכולים וחנויות מזון גדולות. טל' 054-4844281.
העתקת קישור