בשר בקר רזה: זה כבר לא מה שהכרנו
בשר בקר רזה: זה כבר לא מה שהכרנו
 היום, כשיותר משני שלישים מהאמריקנים מוגדרים שמנים או בעלי עודף משקל, מחפשים דרכים חדשות לעודד אורח חיים בריא, בלי לוותר על מה שאוהבים.

מחלקת החקלאות האמריקנית (USDA) פרסמה רשימה של 19 נתחי בשר בקר (על פי החלוקה האמריקנית) העונים להגדרה - בשר רזה. חלקם הגדול של הנתחים הם אלה האהובים ביותר על האמריקנים, והאחרים כוללים גרם אחד בממוצע (ואפילו פחות) של שומן רווי, יותר ממנה של 100 גרם חזה עוף ללא עור.

המידע החדש הזה עוקב אחר השינוי שעובר בשר הבקר באחרונה: "זה כבר לא מה שהכרנו...", אומרת מארי קיי יאנג, מאיגוד מגדלי הבקר (NCBA).

"אנשים רבים מופתעים לגלות שנתחי הבקר האהובים עליהם הם בעצם נתחים רזים".

על פי מחקר חדש, יותר ויותר צרכנים צורכים היום נתחי בקר רזים. 68% מכל נתחי השריר הנמכרים ו–17 מתוך 20 נתחי השריר הפופולריים ביותר, מתאימים להגדרות האמריקניות לבשר רזה.

"יש עכשיו הרבה היצע דל שומן לאנשים שאוהבים בשר בקר טרי", אומר השף ריצ'רד צ'מברליין, בעל רשת מסעדות וחבר הנהלה באגודת הלב הטקסס-אמריקנית. "היום כבר אין צורך להקריב טעם והנאה על מזבח האוכל הבריא".

 

תחנת כוח תזונתית עשירה

בשר בקר, המוגדר היום בשר רזה, מכיל 10 גרם שומן פחות מבעבר, 4.5 גרם פחות שומן רווי ו–59 מיליגרם כולסטרול למנה.

מחצית חומצות השומן במנת בשר בקר הן חומצות שומן חד בלתי רווי מהסוג הנמצא בשמן זית, בריא ללב ועשוי להוריד כולסטרול. בנוסף, שליש מהשומן הרווי בבשר בקר הוא חומצת שומן רוויה (חומצה סטיארית) שאינה מעלה את רמת הכולסטרול בדם.

למידע נוסף ולקבלת מתכונים )הכוללים את 19 הנתחים הרזים החדשים) בקרו באתר:

www.beefltswhatsfordinner.com

העתקת קישור