חדשות מהעולם - יולי 2008

לקטופרין מגן על בשר טרי מפני חיידקים מזיקים

 

http://www.foodnavigator.com/news/ng.asp?id=42762-usda-approves-use

 

משרד החקלאות האמריקני אישר שימוש בלקטופרין לשמירת טריותו של בשר בקר טרי. מחקרים גילו שללקטופרין יכולת להגן על הבשר מפני חיידקים פתוגניים, ביניהם קולי, סלמונלה וקמפילובקטר.

החברה הגדולה בארצות-הברית לבשר  Farmland National Beef, כבר הודיעה כי מיד עם תום תהליך הפיתוח תתחיל לספק בשר טרי המוגן על ידי לקטופרין. האישור הממשלתי לשימוש בטכנולוגיה זו לשמירת הבשר מפני זיהום הוא צעד חשוב ומתקדם בתהליך הבטחת איכות המזון המגיע לשוק הצרכנים.

 

בשר בקר רזה הוא מרכיב חשוב בתזונה בריאה

 

http://www.beefresearch.org/CMDocs/BeefResearch/Lean%20Beef%20Heart%20Health.pdf

 

ניסויים מבוקרים מראים כי תזונה עשירה בחלבון מבשר בקר רזה לא מעלה את הסיכון למחלות הלב. מרבית החומצות השומניות בבשר הן בלתי רוויות, ובניגוד לשומני הטרנס בשמן הבישול הצמחי, הן אינן מגבירות את הסיכון למחלות לב וכנראה שיש להן תכונות טובות לבריאות.

המחקרים מדגישים את ערכו התזונתי החיוני של הבשר הרזה, ואף ממליצים על הכמות הרצויה להבטחת תזונה בריאה ומאוזנת.

בשר בקר עשיר בחלבונים והוא מכיל ויטמינים ומינרלים רבים וחשובים לתזונה בריאה ומאוזנת. בשר בקר הוא המקור הטבעי היחיד לחלק מהוויטמינים מקבוצת B, ומכיל 40 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של אבץ. בשר בקר הוא מקור מצוין לברזל ולסלניום, שהוא חומר בעלי תכונות אנטי-אוקסידאנטיות. כמו-כן קרוב ל-100 אחוזים מחלבון הבשר נעכל במערכת העיכול של האדם, לעומת 70-65 אחוזים מהחלבון ממקור צמחי.

לדברי החוקרים, המרשם הטוב לתזונה נכונה מצוי בשילוב ובהתאמה בין אכילת כמויות מומלצות של בשר בקר רזה ובין פעילות גופנית. גם המועצה האמריקנית למדע ולבריאות ממליצה על אכילת בשר בקר רזה בכמויות סבירות להשגת דיאטה בריאה. בארצות-הברית הוגדרו 29 סוגי נתחי בשר כדלי שומן.

רצוי להכליל בשר בקר רזה 3-4 פעמים בשבוע, כאשר אלו הנתחים שמכילים בשר רזה: כתף, צוואר, צ´אק, פילה מדומה, שייטל ווייסברטן

העתקת קישור