יהיה ב-סדר
יהיה ב-סדר
סדר פסח בלי בשר בקר טרי הוא הפסד לכל בני המשפחה. נתחים רבים מתאימים לשומרים על דיאטה, בנוסף, הם רכים וקלים ללעיסה, כך שהם מתאימים גם לילדים וגם לקשישים. והכי חשוב – הם טעימים!

 

מיכל גילאון, דיאטנית קלינית

 

האביב הגיע וכבר מרגישים את פסח באוויר. בנוסף למתח המיוחד השמור לחגים המשפחתיים הגדולים ולניקיונות הרבים, נוספת גם ההתלבטות – אילו מטעמים להכין?

 
כל משפחה  עם המסורת שלה, והמאכלים המיוחדים שלה שעליהם אסור לוותר. אם בעבר היו מוגשים אותם התבשילים מדי שנה, הרי שבשנים האחרונות מסתמנת מגמה של שינוי לטובת מתכונים חדשים ומגוונים יותר. גם המחשבה על כמויות האוכל האדירות המצפות לנו בחג, שמטרידה את מנוחתם של שוחרי הבריאות והדיאטה, גורמת לאנשים רבים לחפש אחר מאכלים מתאימים לארוחות החג.

 

האם כדאי לשלב בשר בקר בארוחה החגיגית?
בוודאי! אכילת בשר בקר טרי בארוחה מעלה את הערך התזונתי שלה, מאחר שבשר הבקר הוא תחנת כוח תזונתית. הבשר מהווה מקור מצוין לחלבון, ברזל, אבץ, ויטמין B12 וויטמינים נוספים מקבוצהB . בחירה נכונה של נתח הבשר ואופן בישולו יבטיחו הנאה של כל בני המשפחה.

 

בחירת הנתח המתאים
נתחים רבים של בשר בקר טרי הם דלי שומן וכולסטרול, ומכילים פחות מ- 5% שומן ופחות מ- 60 מ"ג כולסטרול ל- 100 גרם. מנתחים כאלה יכולים כל בני המשפחה ליהנות מאחר שהם מתאימים גם לאנשים ששומרים על דיאטה לירידה במשקל וגם לדיאטה להפחתת רמות הכולסטרול בדם. בנוסף, הם רכים וקלים ללעיסה, כך שהם מתאימים גם לילדים וגם לקשישים. והכי חשוב – הם טעימים!

 

הנתחים המומלצים ואופן הבישול המתאים להם
רצוי להרחיק את השומן הנראה לעין לפני הכנת הבשר, ולהכין את הבשר בשיטות כמו בישול וצלייה, מבלי להוסיף כמויות גדולות של שומן.
חזה, כתף מרכזית, צלי כתף, פילה מדומה, כנף העוקץ (שייטל), אווזית, ירכה (צ'ך), ראש ירכה (וייסברטן) – כולם מתאימים לבישול קדירה ומכילים עד 5% שומן לאחר הסרת השומן הנראה לעין.
בקדירה מבשלים נתחים שלמים של בשר במעט מאוד נוזלים, והבישול נעשה בעיקר בנוזלי הבשר עצמו.
כף וסינטה – מתאימים לצלייה בתנור, וכך גם שייטל ווייסברטן – כולם מכילים עד 5% שומן.
בצלייה בתנור בדרך כלל משתמשים ברוסטביף, נתח בשר מובחר הנצלה בשלמותו.

 

העתקת קישור