בשר בקר טרי - טיפים
בשר בקר טרי - טיפים

בשר בקר טרי – תזונה

  1. בשר בקר עשיר בברזל, אבץ וויטמין 12B.
  2. ברזל, אבץ וויטמין 12B חשובים לילדים ולמתבגרים.
  3. לנשים הרות ומיניקות דרושות כמויות מוגברות של ברזל, אבץ וויטמין B12.
  4. בשר בקר טרי מכיל חלבון באיכות מעולה.
  5. ב-100 גרם בשר בקר מוכן לאכילה (בלי השומן) יש 200 קלוריות.
  6. ב-100 גרם בשר בקר מוכן לאכילה (בלי השומן) יש 10 גרם שומן .אדם שצורך 2,000 קלוריות ליום, יכול לאכול עד 76 גרם שומן.
  7. ב-100 גרם בשר בקר מוכן לאכילה )בלי השומן( יש 90 מיליגרם כולסטרול. מותר לאכול עד 300 מיליגרם כולסטרול ביום.
  8. בבשר בקר יש חלקים עם פחות שומן וכולסטרול, לעומת כמה חלקים בעוף.
  9. אפשר לאכול נתח של בשר בקר טרי בלי לעבור את כמות השומן או כמות הכולסטרול המותרות ליום.
  10. חצי מהשומן בבשר בקר הוא שומן השווה באיכותו לשמן זית.

בשר בקר טרי - קנייה ובישול

  1. כשקונים בשר בקר טרי אפשר לבחור נתחים רזים במיוחד, כמו: כתף, פילה, פילה מדומה, צוואר, מותן, כנף העוקץ.
  2. בשר קפוא מאבד מהערך התזונתי שלו בזמן ההפשרה.
  3. לפני הבישול אפשר להוריד את השומן הנראה לעין.
  4. עדיף להשתמש בשיטות בישול כמו צלייה, אידוי ובישול.
  5. אפשר להשתמש במרינדה (של שום, שמן, רוטב סויה/יין וכו'( שתרכך את הבשר ותקצר את זמן הבישול.
  6. כדי להכין צלי עדיף לקנות בשר מיושן שהוא רך יותר בבישול.
  7. אפשר לצלות את הבשר על רשת (בתנור) ולאפשר לשומן לטפטף לתבנית שמתחת.
  8. על מנת לשמור על הברזל בבשר - כמו גם על מינרלים וויטמינים אחרים -מומלץ להכינו בטמפרטורות נמוכות ככל האפשר.
  9. עשבי תיבול, שום טרי, פלפל אדום חריף ומתוק וזנגוויל טרי יוסיפו לתבשיל המון טעם, ללא תוספת קלוריות.
  10. מומלץ להגיש בשר בקר טרי עם שפע ירקות במגוון צבעים.
העתקת קישור