עוברים למתכונת קיץ
עוברים למתכונת קיץ

בתיה מוסקוביץ ,דיאטנית קלינית MSc

 

הקיץ כבר כאן, ועם חילופי העונות מגיעה שוב ההחלטה לשפר את הבריאות ואת אורח החיים.

 

אפשר לממש את ההחלטה באמצעות שיפור הרגלי האכילה ופעילות גופנית. ביצוע שינויים קבועים בהרגלי האכילה דורש מחשבה ותכנון, אך התוצאה מצדיקה את המאמצים. אכילה בריאה מסייעת לתחושה טובה יותר וקלה יותר, וכמובן - משפרת את הבריאות. אם קיים עודף משקל, אכילה בריאה יכולה לעצור את העלייה במשקל, היא יכולה גם לסייע בהפחתתו.

זה בדיוק הזמן להיפרד מארוחות החורף הכבדות ולקדם בברכה ארוחות קיץ קלות יותר, ויחד עם זאת, טעימות, מאוזנות ומזינות.

 

מה כוללת תזונת הקיץ המאוזנת?

תזונה מאוזנת כוללת מגוון פירות וירקות; לחם ומוצרי דגנים נוספים; חלב ומוצרי חלב; בשר ללא שומן; ביצים; קטניות; שמן זית/ קנולה ושמנים צמחיים אחרים.

הקיץ מביא איתו שפע של פירות חדשים ושפע של ירקות שיכולים להחליף את החטיפים עתירי השומן והסוכר אשר כשמם כן הם - נחטפים במהלך המירוץ היומי, לעתים ללא הבחנה. הקיץ גם מוביל אותנו אל מחוץ לבית לחיפוש אחר פתרונות קלים יותר לארוחות המשפחתיות. זכרו, אכילה מחוץ לבית לא צריכה להיות בלתי בריאה.

בחירה חכמה של מזון במסעדות תכלול בשר בקר טרי שאינו שמן - צלוי, עשוי בגריל, מאודה או אפוי, עם מגוון ירקות טריים ומאודים.

עדיף לעמוד בפיתוי של קינוח כבד, ולבחור במקומו פירות טריים או מנת סורבה פירות - קינוח מהנה שיחסוך לנו קלוריות עודפות ולעתים גם רגשי אשמה מיותרים.

עם העלייה בטמפרטורה עולה גם חום הגוף, לכן כדאי להגביר את צריכת הנוזלים שאינם מכילים סוכר. רובנו זקוקים לכמות של 12-10 כוסות שתייה לא ממותקת ליום, וביום של פעילות מוגברת מחוץ לבית, כדאי להקפיד לשתות לאורך כל היום.

לאחר שנבצע כמה שינויים בבחירת המזונות שלנו, על מנת להגיע לאיזון הנכון ביניהם, התחושה הטובה תגרום לנו להבין עד כמה זה בעצם טבעי לאכול בריא יותר.

השינויים שנערוך בדרך האכילה ופעילות גופנית קבועה, יסייעו לנו הפעם במימוש ההחלטה: לאמץ אורח חיים בריא ולהיות בריאים יותר!

בהצלחה !

העתקת קישור