אריזות ושיטות הפצה של בשר בקר טרי
אריזות ושיטות הפצה של בשר בקר טרי
ינואר 1999
הפצה ברבעים
כפי שתואר, בסוף תהליך השחיטה מפורקת הטבחה לארבעה רבעים, שניים קדמיים ושניים אחוריים. לאחר שהייה של כ – 24 שעות במקרר בית המטבחים, מובלים הרבעים כשהם תלויים במשאית-קירור אל נקודות המכירה ברשתות ובאטליזים.

בנקודות המכירה מתבצע תהליך נוסף של קצבות ובו מפורק הבשר מהעצם, מוסרים עודפי שומן חיצוני ונעשית חלוקה לנתחים.

הרבעים הקדמיים משווקים ל"שוק הכשר" ואילו הרבעים האחוריים מופצים ברובם לשוק ה"לא כשר" ולמגזר הערבי. מקצת הרבעים האחוריים נמכרים ב"שוק הכשר" לאחר שעברו תהליך ניקור המכשיר את נתחי הבשר מחלק זה למכירה בשוק זה.
הפצה באריזות וואקום
בתהליך חדשני זה מפורק הבשר לנתחים במחלקת הפירוק של בית המטבחים עצמו או במפעל הסמוך לו. לאחר תהליך הכשרה, נארזים הנתחים ללא עצם באריזות וואקום ומועברים למקרר המיועד לאחסון בטמפרטורה של 4- 0 אשר בו מתחולל תהליך היישון. משך האחסון נע בין 14 – 30 יום, ובו עובר הבשר תהליך אנארובי (ללא חמצן) של יישון, אשר מרכך את סיבי השריר ומשביח את טעמו .

אריזות בגדלים של 3- 7 ק"ג , בהתאם לגודל הנתח , מופצות בקירור , שם הן נפתחות בנוהל קפדני ותכולתן נמכרת לצרכנים.

הבשר הוא בעל טעם דומיננטי ונחשב לאיכותי יותר מבשר טרי או קפוא. הנתחים האפשריים ליישון בתהליך זה: כתף, חזה , צוואר, פילה מדומה , סינטה , פילה ועוד.
הפצה באריזות משפחתיות
קו מוצרים זה נמצא בישראל בתחילת דרכו אולם כל הסימנים מצביעים על מאפייניו כמסלול השיווק שאליו נערך שוק הבשר העתידי.

בתהליך זה מפורק הבשר לנתחים לאחר תקופת יישון אופטימלית באריזת וואקום ומחולק למנות משפחתיות בגדלים שונים.

מנות אלה נארזות במגשיות המכילות אויר מבוקר המסייע בשמירת המוצר בטמפרטורת המקרר למשך מספר ימים, עד להכנתו לארוחה.

שיטת שיווק זו נפוצה בעולם המערבי ומאפשרת ל"משפחה העסוקה" שאיננה מעונינת בתהליך הכנה ממושך, להנות ממגוון גדול של מוצרי בשר מצונן , קל להכנה, איכותי וטעים.

המיזם המשותף של "מרבק", "בקר-הגולן" ו"תנובה" עתיד להתרכז בייצור ושיווק של בשר מצונן בתהליך זה ובכך, להשפיע ולשנות את הרגלי הצריכה של צרכני הבשר בישראל
העתקת קישור