בשר בקר – חלק מתזונה בריאה להפחתת משקל
בשר בקר – חלק מתזונה בריאה להפחתת משקל
מאת: בתיה מוסקוביץ`, תזונאית קלינית. 28.5.2003

הגיע הזמן להתחיל לרדת במשקל, וכדאי לעשות זאת מוקדם ככל האפשר, כדי להספיק גם להיראות יפה לפני שהקיץ נגמר `השמנה היא מגפת המילניום`. מי שאמר את זה ידע כנראה על מה הוא מדבר. להשמנה קשר ישיר לעלייה במחלות לב, לרמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם, ליתר לחץדם, לסוכרת, לבעיות נשימה ועוד ועוד.

איך עושים את זה ?
ראשית, צריך לחשוב על מאזן האנרגיה, שזה אומר להוציא יותר אנרגיה ממה שמקבלים באמצעות האוכל. אבל זה לא הכל. צריכים גם לחשוב על איכות המזון, שפירושה - לאכול נכון ולהרגיש בריאים ומלאי אנרגיה גם בזמן דיאטה להפחתת משקל.

אם נאכל מזונות דלי קלוריות, שדלים גם ברכיבי תזונה חיוניים לגוף, נהיה אולי רזים יותר אך בהחלט לא בריאים יותר. המפתח להפחתת משקל בריאה הוא אכילה מאוזנת של מגוון מזונות בכמויות סבירות, ועיסוק בפעילות גופנית קבועה ומהנה כחלק מאורח החיים.

אוכלים בשר בקר ויורדים במשקל כאשר אנחנו מדברים על איכות הדיאטה, ישנם מזונות שתורמים לכך יותר ממזונות אחרים. בשר בקר מכיל כמות מרוכזת של ויטמינים ומינרלים חשובים כמו אבץ, ברזל, ויטמין B12 וחלבון מצוין.

אכילת בשר בקר רזה, בכמויות קטנות, יכולה להתאים היטב לתוכנית בריאה לירידה במשקל. המנה המומלצת היא 100 גרם בשר בקר טרי, לאחר ההכנה. המנה מכילה 180 קלוריות בלבד. כדאי לבחור נתחים רזים, כמו כתף, פילה, פילה מדומה, צוואר, מותן, סינטה וכנף העוקץ. את מעט השומן הנראה לעין בבשר אפשר להרחיק ולהכין את בשר הבקר בשיטות שאינן דורשות תוספת גדולה של שומן, כמו אידוי, בישול, צלייה בתנור או בגריל וטיגון-ערבוב. נתחים רזים במיוחד אפשר להשרות במרינדה ולבשל עם ירקות לתוספת ארומה ורכות לבשר.

שילוב של בשר בקר רזה בתפריט לירידה במשקל יכול להוסיף בריאות, גיוון, טעם והנאה – ולעזור בשמירה על תזונה נכונה ובריאה, לאורך זמן.

רכיבים תזונתיים בבשר בקר עוזרים לילדים לחשוב.
מה אנחנו רוצים עבור ילדינו ? שיהיו בריאים ( ומאושרים) , שיצמחו היטב ויצליחו בלימודים.
בשר בקר טרי יכול לסייע לנו במשימה כיצד ?
בשר בקר טרי עשיר ברכיבי תזונה העוזרים לצמיחה תקינה של הילדים ולהתפתחותם הגופנית והשכלית.
היכולת לחשוב, לזכור ולפתור בעיות מיוחסת, לעיתים קרובות, לגורמים תורשתיים או סביבתיים . ילדים המתקשים בלמידה ובריכוז בשיעורים, מקבלים , לא פעם, תרופות וטיפולים התנהגותיים אך לפעמים תזונה נכונה עשויה לשנות את התמונה.
צריכת רכיבי תזונה החשובים לתהליכי המחשבה שלנו, חיונית בכל גיל אך החשיבות שלהם עולה במהלך השנים בהן מעוצבת האישיות של הילד, שנים בהן מתפתחים המוח והתפקודים השונים שלו. מחסור ברכיבי תזונה עלול לגרום לבעיות הקשורות לריכוז, ערנות, אחריות ובמילים אחרות : להשפיע על היכולת ללמוד.

באילו רכיבי תזונה מדובר ?
מדובר באבץ, ברזל ובוויטמין B12 .
מחסור בברזל נפוץ בקרב ילדים ועלול להוביל לחוסר דם (אנמיה).
לרוע המזל גם מחסור קל וזמני עלול לפגוע ביכולת לחשוב וביכולת הגופנית של הילדים. מחקרים מראים שילדים הסובלים ממחסור בברזל מקבלים ציונים נמוכים במבחנים הבודקים את התפתחות היכולת השכלית והגופנית. בנוסף לכך, ילדים אלה גם עייפים יותר ,חסרי ריכוז ורגישים יותר לזיהומים.
גם למחסור באבץ יש השפעות על ירידה בתפקוד המוח כולל יכולת ההקשבה ותשומת הלב, יכולת הלמידה, זיכרון לטווח קצר והיכולת לפתור בעיות. בנוסף לכך, מחסור באבץ עלול להשפיע על הצמיחה, להקטין את העמידות למחלות ולדחות התבגרות מינית.

ומה באשר לוויטמין B12 ?
מחסור בוויטמין B12 עלול אף הוא לגרום לחוסר דם. מחסור בוויטמין עלול לגרום לבעיות במערכת העצבים גם בתינוקות יונקים של אמהות צמחוניות.
מחסור בוויטמין B12 עלול להאט את צמיחת הילדים ולפגוע ביכולת הלימודים שלהם.

בשר בקר טרי : רכיבי התזונה החיוניים באריזה אחת איך ניתן להשיג את הכמות היומית המומלצת של רכיבי תזונה חיוניים אלה ?
מזונות מן החי הם המקור העיקרי והזמין ביותר לגוף לברזל ולאבץ
העתקת קישור